De cateringservice voor ouderen VersAanTafel heeft haar positionering, bedrijfsimago en type fundamenteel veranderd. Bovendien zijn alle gerechten helemaal aangepast en herontwikkeld door de sterrenchef Jalhay (Pascal).

Jalhay is een kokend ‘creatief brein’ in de verfrissende keuken van VersAanTafel . Volgens een rapport van VaT, van de Nederlandse, Oosterse en de Italiaanse keuken tot vegetarische, zoutarme en glutenvrije voeding, gebruikt Jalhay natuurlijke ingrediënten om de juiste geur , kleur en ook smaak te creëren.

“ We werken ook heel bewust samen met regionale telers en lokale leveranciers. Tegelijk met de herstart zullen ook unieke driehonderdzestig graden reclame en public relations-activiteiten offline en ook online op tv worden uitgevoerd. Uiteindelijk hoopt de foodservice-afdeling het aantal bestellingen binnen 5 jaar te verdubbelen.

Naast consumenten richt VersAanTafel zich ook op medische instellingen, groothandels en detailhandel.

Duurzaam, lekker en gezond eten

Chef-kok Pascal Jalhay legt uit: “We maken maaltijden die zorgvuldig worden verwerkt om voedselverspilling te voorkomen. Daarom worden groenten compleet benut om de verspilling te voorkomen. Gerechten bevatten geen enkele onnatuurlijke E-nummers. Studies tonen aan dat het met de leeftijd moeilijk is om gezond te blijven eten.

Daarom besteden we veel aandacht aan smaak van onze gerechten. Heerlijke maaltijden kunnen sneller geconsumeerd worden, zodat onze eters alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgen. Zo koken we groenten bijvoorbeeld goed. Langer werken we in kleine onderdelen en zorgen voor een verscheidenheid aan dieetmaaltijden.

We zullen ons blijven ontwikkelen. We hopen ook te evolueren naar high-end series, klassieke regio’s, en overwegen om onze internationale reikwijdte verder te groeien. De recepten worden met de hand gekookt om ook de smaak en ervaring van familie koken te benaderen maaltijden zoveel mogelijk.

Vers aan tafel youtube video

 

Persoonlijke focus

Algemeen directeur Martijn Keesmaat: “VersAanTafel is binnen een jaar getransformeerd van een puur zakelijk merk naar een consumentgericht merk. Dit zijn onze huidige lead People.

Bijvoorbeeld eenzaamheid is een groeiend probleem, daarom werken we met vaste bezorgers die graag babbelen, cadeautjes brengen op verjaardagen en bijvoorbeeld spontaan ijs uitdelen als het warm is. We verblijven ook regelmatig in verpleeghuizen. We organiseren een etentje in de buurt Ouderen worden thuis opgehaald en zorgen voor eten. Deze persoonlijke benadering werkt goed.

Driehonderdzestig graden marketing in actie

Met een breed scala aan advertentiecampagnes wordt eind dit jaar aandacht gevraagd voor de nieuwe positionering van VersAanTafel . Zo is VersAanTafel het allereerste merk in dit deel van de markt dat zich baseert op landelijke televisiereclame.

Dit kanaal kan de vroegere doelgroepen goed dekken. We zetten ons ook volledig in om de doelgroep ouder dan 65 jaar te bereiken via online kanalen. We gebruiken YouTube-preroll-advertenties, banneradvertenties en sociale advertentiecampagnes.

Daarnaast richten we ons op PR en adverteren in landelijke dagbladen en tijdschriften. Keesmaat zei dat we op deze manier in korte tijd de naamsbekendheid en merkoverweging kunnen vergroten, terwijl we mantelzorgers uit de doelgroep aantrekken.

Over VersAanTafel / Marfo Food Group

Sinds 2016 is VersAanTafel onderdeel geworden van de Marfo Food Group, een onafhankelijke leverancier van gerechten aan luchtvaartmaatschappijen, gezondheidszorg en leger. De gerechten van VersAanTafel – voor ouderen – worden handmatig gemaakt in de keuken en worden ingevroren op minus 40 graden als vers bereide maaltijd om kwaliteit, smaak en voeding te behouden.

In deze positie hoeft u alleen de maaltijd op te warmen. De kracht achter de drie maaltijden is chef-kok Jalhay. De chef zorgde hij ooit voor opschudding in twee sterrenrestaurant Vermeer in onze hoofdstad Amsterdam.